Fröken Rosa recenserar: L’Oréal Volume Million Lashes Extra Black

Volume Million Lashes Extra Black är i princip samma mascara som Volume Million Lashes, fast med extra mycket svarta pigment som ska göra fransarna visuellt fylligare. Det funkar helt okej, tycker jag. Mascaran sitter bra tills jag tvättar bort den och jag har inte märkt av vare sig smul eller smet, trots att den inte är vattenfast. Här har jag målat på utan att böja fransarna innan, så ni ser att mascaran fixar en hyfsad böj på egen hand – dock håller den inte böjen hela dagen, utan raknar efter hand.

Sen tycker jag att det är lite magstarkt att så kallade budgetmärken – L’Oréal, Max Factor, etc – tar mer än 150 kr för en mascara. Men det är min åsikt.

I korthet: Klart godkänd mascara som fixar böj och volym.
Pris: 169 kr
Betyg:

Comments

  1. Jag håller helt med dig om de sk budgetmärkenas priser. 150 kr är dyrt! då kan man lika gärna betala 200 och få sig en Clinique-maskara =)

  2. Jag har oxå testat den och tycker att den smular utav bara f^n. Mejlade L’Oreal för bättre alternativ, men nu väntar jag svar från deras vetenskapliga avdelning för en eventuell förklaring till mascarans smul. Haha, ska bli spännande att se hur ”vetenskapen” förklarar en smulande mascara =)

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa recenserar en ny mascara. Sådana läser jag med förtjusning eftersom jakten på den perfekta fransfärgen aldrig tycks ta slut. […]

