Söndagsfrågan: Ditt sämsta beautyköp?

Alla har vi väl gjort både bra och dåliga köp, men vilket är det sämsta du gjort?

Några off the top of my head: Philosophys On a Clear Day finnkräm (gick omkring och undrade varför jag luktade prutt innan jag kom på att sulfur var en av huvudingredienserna), valfri Mineralize-skugga från MAC (fina att se på, visst, men dammar och glittrar för mycket för min smak), Nivea Liquid Eye Liner (räcker knappt till ett öga innan det tar slut).

Er tur!

Comments

  1. Det tål att funderas på. Om jag ska säga något så här på rak arm så är ett av mina sämsta beauty köp ett Dazzelglaz från Mac. Klistrig, äckligt och glitter i hela huvudet.

  2. igår köpte jag Anti-imperfectionCare från Nuxe för blandhy/fet hy. Själva krämen verkar ok, men den luktar Axe! Och jag kan ju inte gå omkring och lukta 14-årig pojke. Första testet gjorde jag igår kväll och jag hade jättesvårt att somna, lukten försvann liksom inte heller. Fyy!!

  3. Elf’s nya billiga läppstift kvalificerar sig här tycker jag, torra och eländiga på läpparna och slarvigt förpackade. Nog för att de är billiga, men de är ju rena skiten.

  4. Jag har nog väldigt många såna köp i bagaget men det senaste var nog ögonskuggeprimern från Clarins. Snustorr, smulig och gjorde inget för mina ögonskuggor.

  5. E.L.F’s Eye Widener, tack och lov var det ingen förmögenhet (Det är ju aldrig det när det kommer till E.L.Fs produkter) men ändå. Fy.

  6. Lumene Natural Code Chubby Eyeliner är helt jävla värdelös, jag blir nästan arg när jag tänker på hur dålig den är!
    Bilder finns här: http://saintbellabeauty.blogspot.com/2010/09/diss-lumene-natural-code-chubby.html

    Sen är inte H&M’s eye make up remover något att hänga i julgranen heller. http://saintbellabeauty.blogspot.com/2010/11/diss-h-eye-makeup-remover.html

  7. Lumene Beauty Base Matifying Primer. Det gör ingenting på mig, jag blir blank inom två timmar… inte särskilt mattifying! Och dessutom har jag känslan att det täpper mina porer :/

  8. Hmmmmm.. svårt! Om jag får säga en produktgrupp istället så säger jag dyra ”märkesdeos”, för fan vad majoriteten av dom suger!

