EOTD: Time Machine

Dagens är superenkel och tog fem minuter ungefär, jag ville visa hur lätt det är att sota till det med de fenomenala Jumbo Eye Pencils från NYX – ett av mina bästa köp på sistone.

Urban Decay Brow Box Beige Betty
MAC Paint Pot Painterly
NYX Jumbo Eye Pencil Milk
Max Factor Earth Spirit Eye Shadow Pale Pebble (hela locket)
NYX Jumbo Eye Pencil Slate (runt ögat)
MAC Eye Pencil Kohl Power Feline
L’Oréal Volume Million Lashes Extra Black

Efter att ha lagt bas och ögonskugga tog jag helt enkelt pennan med nyansen Slate och målade ett vanligt streck längs övre fransraden, därefter tog jag en liten, ganska fluffig pensel från Japonesque och plockade upp mer färg från pennan, för att sedan sudda linjen. Jag gjorde likadant på nedre fransraden. Inget konstigt alls.

Comments

  1. Enkelt men så snyggt, skulle också vilja ha en NYX-penna 🙂

  2. Väldigt snyggt! Älskar Nyx’s pennor 🙂

  3. Jag måste ju bara skaffa mig några jumbopennor. 😀

