Vad blev det då?

Jag fick så många bra tips under mitt inlägg om min knastertorra hud, och jag tänkte att ni kanske ville se vad jag köpte till slut.

LIPIKAR BALM AP

Till kropp och ansikte. Mycket torr or irriterad hud. Lämplig till spädbarn, barn och vuxna.

Återuppbygger hudens naturliga fettämnen (lipider) och avhjälper omedelbart mycket torr och irriterad hud.

Innehåller Niacinamide som lindrar obehag och reparerar hudens skyddsbarriär. Karitésmör, Canolaolja med Omega 3 och 6 fettsyror stärker hudens egna naturliga fettproduktion. Lätt konsistens som är lätt att applicera och som snabbt absorberas av huden.

Priset, 189 kr, sved lite men inte lika mycket som min hud svider, så jag svalde det. Finns på Apoteket.

Comments

  1. Hoppas att den hjälper nu då. 🙂

  2. När den är så där torr har den inget barriärskydd kvar och det är därför det svider. mMen om du fuktar huden innan du smörjer in den så lindrar det svedan avsevärt. Använd bara mjukgörande crèmer utan parfymer och alkohol nu när huden är överkänslig. Cliniderms Barrier Repair till exempel.

