NOTD: Mavala Smoky Blue

Smoky Blue är ytterligare en fullträff från Mavala – jag gillar den inte riktigt lika mycket som Bronze Green, men det är inte långt ifrån. Om ni gillade OPI:s Suzi Skis in the Pyrenees men tyckte att det var för svart, ska ni absolut kolla in Smoky Blue, som har samma kalla blå ton och inte faller i det nästansvarta träsket.

Det är ganska tjockt i konsistensen, men flyter ut fint och är absolut inte svårmålat. Ett lager ger hyfsad täckning – jag var trött igår kväll och orkade bara ett – men två är nog idealet. I vissa ljus ser man också det blå glittret som gömmer sig i djupet. Fint!

Comments

  1. Jag älskade färgen på SSITP, men verkligen inte dess kassa egenskaper.. tror jag behövde typ 4 lager?!

    Trots att jag ignorerade detta när jag köpte Bronze Green kanske jag måste omvärdera det 😉

    PS: kommer ihåg när Mavala kostade 25 spänn! Det var tider det.. *gammal*

    • Jag kommer också ihåg när Mavala kostade 25 spänn! Känns som om det var jättelänge sedan, eller så är det bara vi som är gamla. 😉

  2. Åh så fint! Precis som Maria lät jag detta stå kvar på hyllan och ångrar det nu (och minns den gamla goda 25-kronorstiden 🙂 )…

  3. Läckert blått, men jag tycker att 45,- för ett minilack är för dyrt tyvärr, student som jag är! 🙂

  4. Sara Lensa says:

    Åhh, verkligen en fin färg som jag skulle kunna tänka mig att använda nu när det börjar bli vinter! Kolla gärna in i min och min kompis nystartade blogg (:

  5. Det är en riktigt snygg blåfärg, den gör verkligen namn för ”smokey”!

