Nytt från NARS: Smudge Proof Eyeshadow Base

NARS – ett av mina absoluta favoritmärken, som ni kanske vet – har nyligen lanserat en primer för ögonskuggor, Smudge Proof Eyeshadow Base, som låter smått fantastisk om man ska tro hypen.

No smudging, creasing or caking. The NARS Smudge Proof Eyeshadow Base is the insider trick of the trade. Never looking heavy-handed, this lightweight eye primer creates a seamless canvas that keeps cream and powder color looking brilliant, fresh and just-applied, all day. A polymer and mineral powder blend creates a firm grip on color ensuring hours and hours of gorgeous wear. Fortified with special deep-sea and antioxidant rice extracts, the Smudge Proof Eyeshadow Base dries on contact and keeps the delicate eyelid smooth and prepared for color application.

– Extends the wear of eyeshadow, eyeliner and eyebrow pencil

– Instantly transforms to a matte finish and preps skin for color application

– Maximizes color intensity

– Dermatologist and ophthalmologist tested. Fragrance free

Beaut.ie älskar den och jag är mer än lovligt sugen. Kiss and Makeup säljer den för $24, om du också är sugen.

Comments

  1. Det låter högintressant! Jag måste erkänna att jag knappt testat något från NARS, och det måste ju ändars på snarast!

  2. Det börjar finnas så många olika sorters primers att jag blir helt förirrad. När kommer det primer till primern?

  3. Har använt den sedan sommaren. Gillar den, men måste ärligt säga att den funkar varken bättre eller sämre än någon av de andra (UDPP, Too Faced etc) jag har testat. Kanske jag har turen att allt funkar på mina ögonlock? Den gör hur som helst ett bra jobb vad gäller anti-creasing och fästförmåga, så testa den vetja! 🙂

    • Det lär nog bli ett köp – min nuvarande primer är på upphällningen och det är alltid kul att testa något nytt.

