Duscholja från Nivea

Min hud är rejält upprorisk just nu – den kliar, stramar och ser allmänt torr och flagig ut, och det gör mig vansinnig. Det kliar nu, fast jag har smörjt in mig in absurdum!  Dels beror det på kylan, dels beror det på att jag använt en duschtvål (Yves Rochers Jardins du Monde) som är alldeles för stark för mig och som dessutom ger mig små röda prickar på armar och bröst.

Den här slängde jag ner i korgen när jag handlade idag. Duscholjor brukar överlag funka bättre för min kropp på vintern – förra året körde jag med Eucerin, som också är bra – men just nu är jag så desperat att jag provar snudd på vad som helst.

Comments

  1. Oljan luktar så himla gott, mums!

  2. oljor är bäst! 🙂

  3. Oljor is the shit på vintern!

  4. Karin S-H says:

    Brukar köra med Eucerin måste tipsa om min nya favorit: Decubals duscholja. Den är oparfymerad men det medföljer en liten påse grapefruktdoft som man själv kan tillsätta om man vill. Helt underbar!
    http://www.decubal.se/mxcms.aspx?itemId=298

  5. Jag har hittat en ny serie på Apotek. ”Sebamed Shower Oil”. Bästa oiljan någonsin. Har själv provat Eucerin m.m. och jag tycker att de är kladdiga och luktar konstigt. Jag köpte Sebamed på ICA’s apotek, men de finns säkert lite överallt. Min huds räddning i vinter!

Trackbacks

  1. […] hjälper inte med Niveas duscholja, och det räcker inte med cold cream från Avène. Min vänstra arm är absolut värst, där är […]

