NYX Jumbo Eye Pencil

Förra veckan fick jag ett ryck och klickade hem två Jumbo Eye Pencils från NYX på eBay – det finns mängder av säljare som har auktioner ute av typen ”köp set om två, tre, sex eller fler” där man får välja nyanserna själv. Jag valde den kritvita Milk och den skimrande stålgrå Slate, och betalade ungefär 60 kr med frakten inräknad.

NYX Jumbo Eye Pencils i Slate och Milk

Krämiga och lätta att sudda

De här blir perfekta som primer under skuggor som behöver lite mer klistrig yta för att komma till sin rätt, och Slate kan bli ruskigt snygg som bas till en sotning!

Comments

  1. Jag funderar också ständigt på att klicka hem några sådana. Det blir kul att höra vad du tycker!

  2. Jag är också sugen, men mina skuggor creasar ganska lätt på en fet bas, så jag tror nog inte att det går.

    • Jag grundade med en Paint Pot först, sedan tog jag NYX-pennan och la ett tunt lager på det rörliga locket. Det höll jättefint hela dagen. 🙂

  3. 🙂 jag älskar verkligen Nyx Jumbo pennorna. Så snygga färger och väldigt prisvärda. Jag brukar bara rita en tjock linje längs ögonfransraden och sedan sudda ut kanterna. Det går snabbt och blir snyggt.

  4. jag har 10 st av nyx jumbo eyepencils.. tycker om dom starka färger som sitter bra. Men de creasar något otroligt, så jag använder de inte som bas på hela ögonlocket om jag ska vara ute bland folk en hel dag. dom funkar utmärkt som eyelinerbas under ögonen längst fransraden under skuggor.

  5. hur vassar man dem? dem verkar att ha en plast pennabas…eller?

