Mer fukt från Avène

Förra veckan klickade jag hem lite mer grejer från Avène – Hydrance Optimal Light Cream för normal/kombinerad/känslig hy, samt Essential Care Soothing Hydrating Serum. Serumet kan användas både på dagen och natten, men jag tänkte bara ha det på dagen än så länge tills jag har gjort slut på min nattkräm från Karin Herzog.

Den här gången beställde jag från Escentual.com, där priserna är något högre än hos The Garden Pharmacy, men frakten är betydligt lägre (£4.50) – vilket gjorde totalpriset lägre också. Win, alltså!

Comments

  1. Krämen stod jag och tittade på idag men jag behöver något fetare nu. Är det silikon i serumet förresten?

  2. Jag älskar det serumet! Vad bra att man kan beställa eftersom det inte finns här. Att det är silikon i hade jag faktiskt inte koll på. Jag har inte märkt det när jag har använt mitt.

    Jag har Hydrance Optimal i både lätt och rik version, det är nog en av värdens bästa krämer =)

Trackbacks

  1. […] jag började använda Avènes produkter (i min dagliga rutin ingår även fuktserum och dagkräm) har min hy blivit finare och jämnare, och jag slipper de värsta utbrotten. Mensfinnar kommer ju […]

