Två nya upptäckter!

Idag testade jag två nya grejer – nya för mig i alla fall.

Först provade jag att applicera flytande foundation med MAC #165, en ganska fluffig liten ansiktsborste som jag främst använt till rouge. Resultatet blev väldigt bra, jag buffade in min foundation på samma sätt som jag gör med #187, fast #165 släpper inte lika mycket hår. (Bara jag som upplever att både #187 och #188 släpper hår, trots upprepade tvättar?)

Sen har jag insett hur mycket lättare det är att applicera kajalpenna om man använder en snedskuren pensel. Bara att gnugga penseln (jag använder #208) mot pennan och måla som vanligt. Det blir skitsnyggt!

Comments

  1. Kan inte lägga en eyeliner med en liten pensel använder alltid min #208 till just detta 🙂

  2. pensel-kajaltipset verkar väldigt spännande!

  3. Penslar är bra till det mesta;)

  4. Min 187 fällde dagligen i ett halvår, trots många tvättar och varligt hanterande. Fick byta den och har nu en ny 187 som inte fäller. Produktionsfel?

    • Jag köpte min 2007 i Barcelona, och jag får fortfarande plocka bort svarta strån från ansiktet när jag använt den. Dock bara om jag har haft den till blöta produkter som foundation.

  5. Båda mina 188 o 187 fäller:( men annars är de super

