Matt, matt, matt – nytt från bareMinerals

Precis som LipGloss Bitch är jag himla sugen på bareMinerals Matte Foundation. Jag befann mig på Åhléns vid Fridhemsplan idag och stod och dreglade lite smått över burkarna – innan prislappen på 475 kr jagade bort mig. Jag vet att mineralfoundation är en dryg produkt som räcker länge och som inte blir dålig, men när jag vet att jag kan hitta samma produkt till halva priset blir jag irriterad. Vilka i-landsproblem, va.

Skillnaden mellan originalformulan och den matta varianten hörs väl först och främst på namnet – inget skimmer här inte! – men Matte innehåller inte Bismuth Oxychloride, eller vismut som ingrediensen kallas i Sverige, som kan irritera huden. Jättebra tycker jag! Dessutom ska man inte behöva använda Mineral Veil ovanpå, eftersom huden hålls matt och fräsch hela dagen ändå.

Spana in den här recensionen på Youtube för mer detaljer!

Comments

  1. Låter ju alldeles fantastiskt! Fått för mig att min nyinköpta foundation från MAC ger mig ”break-outs” så jag är lite sugen på en ny. Och gud vad det (oftast) lönar sig att kolla lite på webben istället för att handla direkt i butik, tyvärr…

  2. Jag köpte ett testkit från BareMinerals i somras (när jag var i usa där priserna inte är avskräckande..) och den innehåller både den vanliga foundationen och även matte foundation. Jag gillar den matta så otroligt mycket mera och det kommer vara den jag investerar i om jag ska köpa en större burk (fast det blir nog inget köp i Sverige isf). Tycker det är bra med en matt för då kan man ju lägga skimret där man vill ha det istället för överallt🙂

  3. Jag har jobbat med bareMinerals produkter i flera år och kan bara säga:
    Otroligt bra!
    Matte ska bli spännande att prova.

  4. Ska på pressträff för dessa på onsdag, spännande!

  5. Tips på webb butik:

    http://www.beautybay.com/cosmetics/bareescentuals/g/idbaremineralsmattefoundationmattefoundation/

    Bare Escentuals i.d. bareMinerals Matte Foundation SEK 217.70. Engelsk site så ingen tull, men ca 50 kr porto. Har även andra märken som Urban decay och Too face till lägre priser än i Sverige.

