Fina presentförpackningar från md formulations!

Märket md formulations är jag ganska väl förtroget med – jag är inte så förtjust i fuktkrämerna, men de olika peelprodukterna gillar jag desto mer! Lagom till jul kan man hitta ett par av mina favoriter i prisvärda kits. Kolla!

Daily Peel Pack, 445 kr, innehåller mina favoriter Daily Peel Pads – bomullsrondeller indränkta i glykolsyra som sveps över ansiktet och exfolierar härligt – samt rengöringen Facial Cleanser, också den med glykolsyra.

Face Mates, 595 kr, lockar med ovan nämnda cleanser och Face and Body Scrub, som är en scrub av det rivigare slaget och passar lika bra på kroppen som i ansiktet.

Daily Peel Pads har jag recenserat här, och vad jag tycker om Facial Cleanser kan ni läsa här.

Comments

  1. Åh jag är himla sugen på cleansern och peel padsen. Vet du förresten hur det är med syraprodukter och blanda olika märken? Vissa säger ju att man inte ska och andra att det inte är ngt problem…Jag använder exuviance, tycker krämerna är jättebra men deras rengöringar är ju lite milda, mesiga och inte så aktiva så jag tänkte att med md rengöring så borde exuviance krämerna få en bättre grund…? Vad tror du?

    • Jag har aldrig upplevt några problem med att blanda märken – syror är ju syror oavsett vilket märke. Jag gillade rengöringen från md, men om du är van vid Exuviances milda rengöring är det nog bra om du vänjer huden vid md, som är ganska stark. Typ ett par gånger i veckan eller så.

  2. Vart har du hittat de där bra erbjudandena? Jag älskar också Md´s rengöringar, en känsla av rent 🙂 Har du tips på någon bra ögonkräm? Jag har jättemycket problem runt ögonen nästan eksem ovanför ögonlocken.

    • Jag har fått pressinfo från Dermarome, som representerar md m fl i Sverige.

      Om jag var du skulle jag satsa på en mild ögonkräm som bara ger fukt istället för en med mer aktiva ingredienser. Har du provat Cliniques All About Eyes?

  3. Okej tack för tipsen! Bara provat Cliniques All About eyes som prover. Är lite skeptisk mot märket Cliniqe (fast vet egentligen inte varför). Jag försöker att bara använda ansiktsprodukter från salong men i regel är dessa ögonkrämer väldigt dyra (jag = fattig student) samt att jag tycker att salonger är grymt dåliga på att dela ut prover. Senaste ögonkrämen jag haft är Dermalogicas Intensive eye repair och fått en provburk med någon ögonkräm från Md (minns inte vilken) men tycker ingen har funkat 100% även om det givetvis blivit bättre.

