Lotion för riktiga torrisar

På vintern blir jag alltid helt sanslöst torr på kroppen, vi snackar inga torra fläckar utan full-blown ödlehud som kliar och är irriterad. Detta hoppas jag att Avènes Cold Cream Body Lotion ska hjälpa mig att råda bot på! Krämen är rik i konsistensen men går ganska fort in i huden, och luktar svagt av Avènes klassiska doft – milt och fräscht.

Kroppsprodukterna säljs inte i Sverige, så vitt jag vet, så jag klickade hem min flaska från The Garden Pharmacy. Beställningen skickades i torsdags och jag kunde hämta ut paketet idag, det tyckte jag var suveränt!

Comments

  1. Låter precis som min hud, hoppas den fungerar för dig för då tänker jag klicka hem ett dussin.

  2. Jag gillar allt jag testat hittills från avene, så jag är himla nyfiken på denna!

  3. Jag jobbar med Avene och kan ge glädjande besked om att Avene Cold Cream body finns på Doc Morris apotek i Sverige! Cold cream serien finns i ansiktskräm,handkräm,läppcerat och bodylotion.
    Super för torrisen!

  4. Låter toppen, hoppas att de fungerar!

  5. Avene finn på apoteket som heter apoteket :p haha och på apoteket cura

Trackbacks

  1. […] hjälper inte med Niveas duscholja, och det räcker inte med cold cream från Avène. Min vänstra arm är absolut värst, där är jag så torr att jag kan dra bort hudflagor med […]

