Fröken rosa recenserar: Liz Earle Gentle Face Exfoliator

När jag handlade min Cleanse & Polish hos Liz Earle slank det ner en ansiktsskrubb i varukorgen också. Oops, liksom.

Gentle Face Exfoliator innehåller naturliga råvaror som bivax, kakaosmör, eukalyptus och sötmandelolja, och jojobapärlor som hjälper till att ta bort torr och glåmig hy. Jag skulle vilja att pärlorna var fler, för just nu känns de lite glesa och jag gillar när det river, men jag gillar hur len min hy blir efteråt.

Doften av eukalyptus är ganska stark, och skrubben rekommenderas inte för personer med känslig hy. Även härskulle jag önska att doften var en aning mindre framträdande, då jag ofta skrubbar ansiktet på morgonen och har lite svårt med starka dofter så pass tidigt.

I korthet: Medelmåttig skrubbkräm som dock ger fina resultat.
Pris: £12.25 för 70 ml.
Betyg:

