Söndagsfrågan: Vilken typ av foundation föredrar du?

Jag älskar foundation. För tillfället har jag fem sex (jag glömde räkna med MAC Face & Body, men det är för att jag aldrig använder den) flytande och fyra lösa/pressade mineraler skramlande i min väska, och jag är alltid sugen på att prova nya.

Lily Lolo, First Light Cosmetics, Lucy Minerals,  gloMinerals gloPressed Base

Jag föredrar dock mineralfoundation, av flera anledningar – de sitter oftast bättre på min hy, de täcker mer, de är lite mer förlåtande nyansmässigt än vad flytande foundations är, och det går snabbt att svepa med kabukiborsten över ansiktet på morgonen. Allts som går snabbt på morgonen är en vinnare i min bok!

Vad säger ni?

Comments

  1. Jackie_Daniels says:

    Jag varierar mellan flytande foundation och mineralfoundation. Oftast beror valet på hur torr min hy är för tillfället. Jag har aldrig testat foundationstick eller sådan där kompakt foundation i dosa, får för mig att det ser kakigt ut även om jag inte har något belägg för det.

  2. Har nyligen köpt lily lolo´s och gillar den verkligen! Benefits Non fiction är oxå fin..sen har man ju lite felköp..bl.a en YSL med för mörk o gul ton,jag är ju liksom superblek o rosatonad i facet,varför köpte jag den? suck :/

  3. Jag är humörsmänniska och sträcker mig efter olika varje morgon nästan. Har i lös puderform, fast puderform, i rivjärnsdosa, en färgad dagcreme och även flytande foundation. Ja, alla sorter! 🙂

  4. Flytande eller krämfoundation om det ska vara heavy, mineral använder jag bara på sommaren 🙂

  5. Min favorit är mineralfoundation men nu när det börjar bli kallare så är min hy lite för torr för att det ska fungera. Så nu använder jag tinted moisturizer och sveper lite mineralfoundation ovanpå.
    Eftersom min hy är känslig så brukar det vara en smula svårt att få tag på foundation, den beter sig bäst med mineralfoundation utom när det blir kallt och jag torr….

  6. Favoriten är helt klart Glo Minerals pressed base. Det går hur snabbt som helst att applicera och ser snyggt ut 🙂

  7. Jag har en puderfoundation (Kanebo Total Finish) och en flytande mineral (Dior Nude). Perfekt!

  8. Jag älskar mina foundations från Nvey Eco, har creme deluxe som täcker lite mer där det behövs och den flytande i resten av ansiktet. De är grymt vårdande och passar min torra hy perfekt.

  9. Fröken Frodig says:

    Mineraler all the way! Testar mousse/flytande emellanåt men går alltid tillbaka till mineraler efter ett par dagar.

  10. Jag har mest flytande, men jag gillar verkligen mineralisar också 🙂

  11. Min enda foundation som jag äger är en flytande mineralfoundation från Dior, Diorskin Nude.

    Jag älskar den 🙂 den är så lätt att arbeta in i huden och den håller bra.

