Fukt – ja tack!

Jag är himla sugen på att utforska Avènes sortiment för känslig kombinationshy samtidigt som jag behöver fuktbomba huden lite inför den kalla vintern.

Gentle Purifying Scrub, 50 ml/£9.50. Skrubbar huden utan att riva sönder den. Salicylsyra håller porerna rena och fria från orenheter.

Hydrance Optimale Light Emulsion Cream, 40 ml/£13.50. Lätt kräm som ger fukt samtidigt som den lugnar. Håller sebumproduktionen (som gör huden blank) under kontroll.

Instant Soothing Moisture Mask, 50 ml/£11.50. Dränker in huden in fukt och gör den strålande.

Avène säljs också på utvalda Apotek, fast då är priserna högre.

EDIT: Det finns ju body lotion också! Vill ha!

Comments

  1. Jag gillar deras Soothing Moisture Mask, den känns lugnande och återfuktande för en torris som mig.

    Jag är väldigt nyfiken på att höra ditt första utlåtande om nya Avénerengöringen. Jag är sugen på att köpa den så tell me!

  2. Hur är fraktkostnaden på garden.co? Går inte att utläsa av siten utan att man först registrerat sig och låtsats shoppa…

    • Frakten räknas ut efter vikt. Jag gjorde ett litet test, och frakten för alla tre produkterna ovan blev £15. För en eller två produkter kostar det £9.50.

  3. Tackar! 🙂

  4. Jag har testat både krämen o masken, de är helt sjukt bra. Serumet som är släkt med masken är oxå kanonbra, men finns nog inte i Sverige.

