Fröken rosa recenserar: Max Factor Xperience Weightless Foundation

Max Factor utlovar en ”fulländad finish med maximal täckning och viktlöst resultat” – och där håller jag kanske inte riktigt med, även fast jag tycker att det är en bra foundation som jag gillar att ha på mig.

Formulan är ett mellanting av gel och kräm, som gör min hudton jämn och fin och faktiskt sitter hela dagen (med hjälp av puder, förstås). Den är skön att ha på sig och huden känns återfuktad. Jag blir lite blank i t-zonen motslutet av dagen, men det blir jag av all foundation så det är inget jag fäster större vikt vid. Plus också för att nyansutbudet är relativt brett, även för oss blekfisar!

Dock upplever jag att den känns lite odryg, vilket drar ner betyget. Jag har testat att applicera med både pensel och skunkborste och föredrar den sistnämnda, men jag tycker som sagt att det går åt en hel del. Tuben är inte stor, direkt…

I korthet: Bra men lite odryg budgetfoundation som nästan lyckas hålla vad den lovar.
Pris: 175 kr för 30 ml.
Betyg:

Comments

  1. Tack för din recension🙂

  2. Bra recension!

