Avène Gentle Gel Cleanser

Alltså, fattar ni PANIKEN när jag igår kväll inser att min cleanser är slut och att jag inte vet om jag kan ta mig till en affär då jag jobbar till 18 idag? Jag har visserligen min rengöringsolja från Lumene, men jag måste ha en vanlig cleanser för att huden ska kännas riktig ren. Som tur var kunde jag gå tidigare från jobbet och hinna in på Apoteket.

Så här skriver Avène själva:

Gentle Gel Cleanser är rik på Avène Thermal Spring Water som har lugnande och mjukgörande egenskaper. Baserad på extra skonsamma rengöringsagenter ger den en mild men effektiv rengöring även för makeupborttagning. Den rika konsistensen kommer av fuktgivande agenter som återfuktar huden och förhindrar att hudens yta blir torr efter rengöring.

Det sved lite att pröjsa 225 kr när samma produkt kostar £11.50 här, men nödfall är nödfall.

Comments

  1. Hehe, du om någon trodde jag var en sån som hade MINST en flaska tvätt över 😉

    Hur som helst så låter den go!

  2. Är också lite sugen på den där! Var ju en toppensida som du länka till också 🙂

