Salty Surfer Salt Water Cream

Jag brukar aldrig ha mer än två stylingprodukter för håret hemma – jag vill ha ett värmeskydd med thickening- eller volymeffekt när jag fönar håret, och vax eller paste efteråt. Idag skrapade jag det sista ur vaxburken, så efter jobbet slank jag in på Kicks och köpte nytt klet. Valet föll på Salty Surfer från Urban by Björn Axén.

Så här beskrivs produkten:

Skapar definition och en matt saltvattenlook med skön rockig strävhet och fyllig volym med medium stadga. Innehåller både värme- och UV-skydd som bibehåller hårets kvalitet och färg. Applicera i handdukstorkat hår och föna för volym, eller låt självtorka för en mer definierad look.

Just nu kostar alla Urban by Björn Axén-produkter 110 kr istället för 130 kr på Kicks.

Comments

  1. Jag kör strävsaltspray från davines för tillfället, har inte provat på den här typens strukturklet än. Du har en award hos mig!

    • Jag gillar verkligen saltspray i allmänhet, men tycker att krämer ger mitt fina hår mer stadga än bara spray.

  2. Hm, kan man typ säga att effekten är som Dust it? Isf: vill ha!

    • Nja, det tycker jag inte. Den här krämen gör mitt hår lite ”knaprigt” i topparna, ungefär som med gelé. Jag är inte helt förtjust, faktiskt…är nog en vaxtjej trots allt.

