Max Factor Xperience Weightless Foundation

Jag hittade Max Factors nyaste foundation, Xperience Weightless Foundation, på Åhléns för introduktionspriset 149 kr (ordinarie pris är 175 kr), och eftersom jag är en foundationjunkie slog jag självklart till.

Swatch i eftermiddagssol. Nyansen är den ljusaste, 40 Light Ivory, och min underarm är inte riktigt så vit i verkligheten.

Extra plus för SPF 10, och den svaga parfymeringen – ingen stark doft alls, det luktar bara fräscht. Recension kommer givetvis!

Jag klämde även på glossen i samma serie, men det fanns så många nyanser att jag inte kunde välja. De kändes hur som helst ljuvliga på läpparna, så kan jag bara bestämma mig så blir det nog ett köp.

Comments

  1. Låter toppen! Ser framemot recensionen! Blev glad när du skrev att den bara var svagt parfymerad, brukar annars undvika maxfactor ex deras puder för att de luktar så förbannat mkt..

    • Ja, handlar det om produkter för ansikter vill man ju inte att det ska lukta illa eller för mycket.

  2. Glossen är ljuvliga, köpte det röda!

