Fröken rosa recenserar: Too Faced Lash Injection Pinpoint Mascara

Jag älskar original-Lash Injection, så när Åhléns (som vanligt) bara hade den i brunt tog jag en rövare och köpte Pinpoint-versionen istället. Jag skulle ha valt brunt.

Det är ingen dålig mascara i sig. Den böjer mina fransar och gör dem fint separerade, men av utlovad ”extrem längd, volym och separation” märks nada. Jag tror att det beror på att borsten är för liten – så liten att det knappt ryms någon mascara alls – och hur ska man då kunna bygga volym? Det snällaste jag kan säga om borstens storlek är att den är perfekt till de undre fransarna.

Pris: 219 kr där Too Faced säljs.
Betyg:

Comments

  1. Vad synd att den inte var lika bra som din favorit!

  2. Vad trist! Den ligger ju ändå på ett pris som menar att det boooorde vara en bra maskara, inte bara ett fint märke.

  3. Hmm, jag som älskar tunna maskaraborstar kanske borde ge mig på den där ändå. Till vardags är jag sällan ute efter volym.

