Söndagsfråga: har du en signaturdoft?

Ni vet, den där doften som funkar i alla lägen och som man alltid känner sig fin i. Min brukade vara Chloé, men den tog slut för ett tag sedan och jag har inte ersatt den än. Nu står den tomma flaskan i min underklädeslåda och sprider väldoft istället.

Nu har jag inte hittat någon värdig ersättare som funkar för dagsbruk – min kvällsparfym är Chanels Coco Mademoiselle, men den är för tung för att ha på jobbet – så jag växlar mellan Harajuko Lovers Love, Cacharels Scarlett, D Squareds She Wood och Marc Jacobs Blush, men ingen av dem känns riktigt klockren.

Så egentligen borde jag bara köpa en ny flaska Chloé. Men anyway, har ni någon parfym som ni känner lite extra för?

Signature scents! What’s yours?

Comments

  1. För lite över ett år sedan hittade jag äntligen min signaturdoft. Diors Miss Dior Cherie L’eau är parfymen som fungerar i alla lägen och jag tröttnar inte på den.

  2. Jackie_Daniels says:

    Jag är ju en parfymgalning så det är helt omöjligt att nämna bara en favorit. Däremot kanske Pradas L’Eau Ambree vore något för dig? Den har en del söta/kryddiga doftelement men är så smart konstruerad att den upplevs som lätt och luftig och amberslingorna vävs in och ut genom doften under dagen. En perfekt jobbdoft om du frågar mig.

    • Låter spännande, jag har Infusion d’Iris sedan tidigare så jag gillar Pradas dofter i allmänhet.

  3. Jag tycker om Burberry´s The Beat eller London.

  4. Chanel no 5 är min absoluta signaturdoft. Den passar mig dag som kväll och jag trivs alltid i den. Inte för tung och inte för frisk & blommig så det sticks i näsan.

  5. Min är Christina Agiuleras: Inspire. Den är så jag, tröttnar aldrig och folk associerar mig till den nu. 😀 det är puuuuure awesomeness.

  6. ralph lauren RALPH har varit min signaturdoft i ca 7 år nu. 🙂

  7. Oh ja! Jag fick slut pa min Eden for flera ar sedan och hittade den sen inte igen. nyligen sa hittade jag den pa LCY men den kandes inte som jag langre… det gjorde daremot det lilla underverket Lola fran Marc Jacobs! Sot, frasch och blommig utan att bli flickig eller tung.

  8. Dolce & Gabbana The One, älskar! ❤

  9. Laura Mercier – Vanille gourmand! I love it!

