Fröken rosa recenserar: Mineralsmink från First Light Cosmetics

För några veckor fick jag hem produkter från det brittiska mineralföretaget First Light Cosmetics, jag valde en foundation och ett rouge, som jag har testat grundligt.

Nyansutbudet är relativt stort – här finns 18 nyanser att välja mellan, och swatcherna samt beskrivningarna är riktigt bra, vilket gör det lätt att hitta rätt nyans. Jag valde Spring Morning, med neutrala undertoner.

För mig ligger det närmast att jämföra täckning och finish med Lily Lolo, då de är snarlika, men jag upplever att täckningen hos First Light är högre. Jag väljer också att applicera med Flat Top Buffer från Lucy Minerals istället för med kabuki för att få ännu högre täckningsgrad, och har jag ett område jag vill täcka lite extra är det inga problem – ingen kakighet här!

Hållbarheten då? Jo då, den är absolut inget att klaga på. Jag har munskydd på mig hela dagarna och då vill jag så klart att min foundation ska sitta på huden, inte på munskyddet.

Rouget Kohilo är verkligen superfint. Det skimrar vackert utan att glittra som en discokula, och piggar upp vilken tråkig hy som helst. Hållbarheten är toppen även här – mina kinder är lika rosa på kvällen som de var på morgonen.

Pris: £12.99 för foundation, £7.99 för rouge. Frakten kostar £4.95.
Betyg:

I was sent products for review from First Light Cosmetics, and I’ve been using them religiously these past few weeks.

The foundation comes in 18 shades, and the colour swatches and descriptions on the site makes it easy to find a perfect match. The texture is silky and the staying power is great. I really like the coverage as well – it’s very easy to control the amount of powder that goes on your face, and it won’t cake even if you were to pile it on.

The blush Kohilo is my favourite at the moment. This shimmery pink instantly perks up my complexion and makes my cheeks glow all day. The shimmer is subtle and safe for work – no risk of looking like a disco ball!

A jar of foundation (10 g) costs £12.99, while the blush (5 g) will set you back £7.99.

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. blev lite nyfiken på dessa!

  2. Verkar ju superbra! Rouget ser himla fint ut!

Trackbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Des and Firstlight Cosmetics, Des. Des said: Fröken rosa recenserar: Mineralsmink från First Light Cosmetics: http://wp.me/plgMS-12B […]

  2. […] Rosa tipsar om och recenserar produkter från First Light Cosmetics, jag blir grymt sugen på att lägga en […]

  3. […] Light Cosmetics, vars produkter jag recenserade här i bloggen i september, erbjuder mina läsare 20% på hela köpet om du beställer föreden […]

