Nytt i badrummet från Liz Earle

Jag har läst rätt mycket om Liz Earle på brittiska skönhetsbloggar, och eftersom min gamla rengöring var på upphällningen passade jag på att bekanta mig med märket lite närmare. Jag beställde ett startkit med klassikern Cleanse & Polish Hot Cloth Cleanser och två dukar av muslin, samt en separat peeling, Gentle Face Exfoliator.

Rengöringen ska appliceras på torr hy och torkas av med den fuktade duken. Oljor från rosmarin, eukalyptus och kamomill samt kakaosmör och provitamin B5 hjälper till att hålla huden len, spänstig och fri från orenheter. Jag har bara hunnit använda rengöringen två gånger, men jag gillar’t! Örtiga dofter står högt i kurs hos mig, och lägger man till exfolieringseffekten man får av muslinduken, ja då är saken biff.

Ett startkit med två dukar och rengöring (100 ml) kostar £13, Gentle Face Exfoliator kostar £12.25. Frakten går på £4.95 och leveransen tar ungefär en vecka.

I’m trying out some Liz Earle products, and I’m real excited thus far. Deep cleansing and exfoliation, what’s not to love?

Comments

  1. Åh, vad spännande, jag har aldrig hört talas om detta märke!

  2. Intressant! Och det var ju inte särskilt dyrt heller 🙂

  3. Jättespännande grejer!

  4. Vi såg flaskorna på handfatet och blev nyfikna eftersom vi inte kände igen märket. Men det låter ju som himla härliga produkter! Ska bli kul att höra vad du tycker lite längre fram.

