Vilken besvikelse

Förra veckan köpte jag på mig en tub Enzyme Peel från Emma S, vilken verkade vara helt i min smak – tar bort döda hudceller, ger lyster, och så vidare. Toppen! P’ssion twittrade om den igår:

Provade precis Emma S Ageless Enzyme Peel för första gången. Jag blev knallröd i fejan! Det var skarpa kanter där jag lagt masken. Coolt!

Och jag ba, whaaaat? För de två gånger jag har lagt masken har det inte hänt ett skit. Inga pirrningar i huden, ingen rödhet, ingenting! Antingen har jag fått ett måndagsexemplar, eller så är min hy så pass van vid syrapreparat att den inte reagerar längre. Jag vet inte, men jag är grymt besviken i vilket fall som helst.

EDIT: Vilka kloka läsare jag har! ❤ på er!

Bit disappointed in the enzyme peel I bought, I’m not getting the powerful results everyone else is getting.

Comments

  1. Usch vad trist =(

  2. Det är inte ofta man VILL bli röd i ansiktet, kanske fungerar den ändå och att du bara har tåligare hud än de som blir röda. 😉

  3. Jackie_Daniels says:

    Men man är ju så himla olika när det gäller kosmetiska syrapreparat! Dessutom bygger man ju upp en tolerans för dem helt oberoende på ens hudtyp. Å andra sidan låter ju en sådan stark reaktion som du beskriver snarare som en allergisk reaktion och inte ett bevis på att produkten är effektiv. Gissar jag alltså:)

  4. Fast min hy är också relativt van vid syror. Jag brukar knappt reagera alls på salongspeeling så jag blev lite förvånad faktiskt. Som JD och Tina säger kanske det inte alls är bra att man blir röd. Jag vet inte. Jag måste testa den fler gånger innan jag kam uttala mig ordentligt om den.

