Fröken rosa recenserar: ACO FACE plus Face Cream Light

För två veckor sedan fick jag ett utskick från ACO med produkter ur FACE plus-serien för mogen hy. Jag tillhör inte riktigt målgruppen, men jag bestämde mig för att testa en av krämerna, Face Cream Light, i alla fall. En bra fuktkräm är en bra fuktkräm, oavsett. Saxat  ur pressmaterialet:

En lätt och intensivt fuktgivande ansiktscreme. Den är extra berikad med de skyddande antioxidanterna Vitamin C och E, samt flera B-vitaminer och mineraler för att skydda mot yttre påverkan. Huden blir skönt återfuktad och smidig, samt får förbättrad elasticitet. Utan parfym.

ACO vet verkligen hur man gör bra hudkrämer, för jag gillar den här – med ett förbehåll. Varför man väljer att utesluta SPF i produkter för mogen hy är för mig ett mysterium, för alla vet ju att solen är en av de största bovarna när det gäller hudens åldrande. Visst kan man använda ett separat solskydd ovanpå, men hur många icke-skönhetsnördar gör det? Alltså har jag enbart använt Face Cream Light på natten, antingen ovanpå någon behandlande kräm eller efter exfoliering, för det ändamålet tycker jag att den är utmärkt. Vill man ha en bra dagkräm som ger massor med fukt utan att täppa till porerna, och det till ett riktigt bra pris, kan man hitta betydligt sämre än Face Cream Light.

Avsaknaden av SPF drar dock ner betyget till en trea.

Pris: 99 kr på Apoteket.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. Jag vet inte vad det är, men det känns lite halvtrist med krämer från Apoteket när det finns så mycket roligare grejer. Hm..

