Emma S. Ageless Enzyme Peel

Jag var på Åhléns nu på eftermiddagen i ett annat ärende egentligen, och så fick jag syn på displayen med produkter från Emma S. – och det slutade med att jag gick därifrån med Ageless Enzyme Peel, för Fröken rosa + peel = tru luv 4-evah.

Effektiv enzympeel som på en minut tar bort döda hudceller och verkar på djupet. Ger huden underbar lyster.

Några viktiga ingredienser:
Salix Nigra Willow Bark – ett extrakt utvunnet från barken från ett pilträd (Black Willow). Barken är naturligt rik på salicylsyra och produkten påskyndar cellförnyelsen i epidermis.

Pap-Ango Enzymer – ett frukextrakt där man använder enzymer som finns i papaya och mango. Har en peelande effekt.

Salicylsyra – löser upp döda hudceller och smuts som täpper igen porer och neutraliserar bakterier.

Produkterna säljs exklusivt på Åhléns. Ageless Enzyme Peel kostar 249 kr/75 ml.

Comments

  1. Enzympeelingen är jag också sugen på!

  2. Jackie_Daniels says:

    Den här är jag också nyfiken på! Återkom gärna med recension efter ett par gångers användade tack. Priset är ju helt ok om det är en effektiv mask. Hittills är min favorit peel/mask YSLs Gommage. Har du testat den? Värd sin vikt i guld vilket är ungefär vad den kostar:/

Trackbacks

  1. […] « Klart att det ska vara rosa! Vilken besvikelse september 15, 2010 Förra veckan köpte jag på mig en tub Enzyme Peel från Emma S, vilken verkade vara helt i min smak – tar […]

