Minirecension: Shiseido Benefiance Creamy Cleansing Foam

Jag fick en liten tub av denna lyxrengöring – en rengöring som kostar mer än 500 spänn kallar jag lyx – med min Kicksbeställning, och efter att ha använt den ett par gånger tänkte jag nu skriva ner lite snabbt vad jag tycker. Det blir ingen ingående recension, utan en minivariant.

Jag tror att min hy skulle uppskatta den här rengöringen mer på vintern, då jag har en tendens att torka ut rejält, men trots det gillar jag känslan både när den är på huden och efteråt. När krämen kommer i kontakt med vatten förvandlas den till ett mjukt, tjockt lödder, som rengör skonsamt men ändå ordentligt.

+ Lyxig känsla
+ Dryg, en klick stor som en ärta räcker

– Dyr, 545 kr för 125 ml

Comments

  1. Har den där, använder den tillsammans med en ansiktsborste. Den rengör bra och är dryg precis som du skriver, men det jag reagerade på är att den doftade så mycket.

    Reagerade du på det?

    • Jo, jag tycker också att doften är rätt så stark. Jag kan känna den på huden ett bra tag efteråt.

  2. Glömde skriva: Fick i present av älsklingen, skulle aldrig kunna köpa en sådan själv. Fick även den i resestorlek, tror att den ingick i köpet.

