Från sommar till höst

  • Blek hy. Nu plockar jag fram mina ljusaste foundations – Lucy Minerals, Nars Sheer Glow – och lägger undan de mörkare jag använt under sommaren.
  • Mörka, vampiga naglar. Höstkollektionen från Nails Inc. som jag bloggat om tidigare lockar verkligen!
  • Matta, rosa kinder. Pink Swoon från MAC verkar vara ett ypperligt val. Ska nog gå och kika lite på det.
  • Bronzers. Ner i lådan! Vill jag ha glow väljer jag istället High Beam från Benefit.
  • Korallfärgade naglar. Mörka naglar är som sagt det som gäller för mig på hösten och vintern.
  • Ljusa, glossiga läppar. Hellre läckra läppstift!
  • Och så stickat,  förstås! Den här mysiga västen blir perfekt över skinnjackan när det blir lite kyligare.

    Going through some of my dos and don’ts for the season. Amongst other things, pale is in and bronzers are out.

    Comments

    1. Pink Swoon är det bästa rouget någonsin, enligt mig iallafall haha 🙂

    2. hej jo jag har en fråga som jag hoppas att du kan svara på. Jag tänkte beställa lite prover från antingen Lucy Minerals eller Lily Lolo och undrar vilken av de foundations som du föredrar? Lily Lolo känns lite lättare att få tag på men Lucy Minerals har fått bättre betyg på blandannat makeupalley.com så jag känner mig lite klyven =/

      • Hej! Det beror på vad du vill ha för täckning av din foundation. Lily Lolo är lätt-medel medan Lucy Minerals är mer heltäckande. Jag föredrar Lucy Minerals i allmänhet, men det är för jag gillar full täckning. I sommar har jag dock bara använt Lily Lolo då den har passat min sommarhy bättre. Hoppas att du har blivit lite klokare! 🙂

    Trackbacks

    1. […] funderade lite på att införskaffa Pink Swoon redan förra veckan, och när Therése visade mig sitt exemplar bestämde jag mig på fläcken. Visst är det […]

