Fröken rosa recenserar: Orofluido hårolja

Egentligen är jag inte rätt person att recensera den här håroljan eftersom jag varken har torrt eller slitet hår, men jag fick en provflaska senast jag handlade hos Eleven och då tänkte jag att jag lika gärna kunde testa. När det var så varmt i somras duschade jag två gånger om dagen, inklusive hårtvätt, och Orofluido efter duschen faktiskt räddade mitt hår från att strippas från fukt, samt gjorde det mjukt och blankt.

Orofluidos största fördel, i mina ögon, är den underbara doften av ambra, vanilj och patchouli som stannar kvar i håret länge efter applicering. Nackdelen är, att trots att oljan är fullspäckad med nyttiga oljor som arganolja, linfröolja och cyperusolja, har man också valt att tillsätta silikon vilket bara känns onödigt.

Jag ger Orofluido en trea i betyg, för även om jag som sagt inte tillhör målgruppen, gillar jag doften och känslan i håret.

Pris: 279 kr hos Eleven.
Betyg:

Comments

  1. Älskar doften!

  2. Som du såg på innehållsförteckningen så kommer silikonerna först och är alltså mest av. Argan- och linfröoljan ligger på slutet. Effekten du gillar kommer helt av silikonerna. Argan och linfrö är mest med som försäljningsargument. Hade det bara varit argan- och linfröolja hade håret blivit väldigt fett och äckligt.

