Dagens accessoar: Paraply!

Herrejävlar vad det regnade i Stockholm idag! Tur att jag hade mitt Birdcage-paraply från Fulton – världens bästa paraply.

Fördelen med ett Birdcage-paraply är dels att det är genomskinligt, så att man ser var man går, och dels att det går ner över axlarna och skyddar kläderna. Elizabeth II använder också Birdcage!

De här paraplyerna är lite knepiga att få tag på i Sverige, men jag har för mig att NK har. Annars är det ju ett tips ifall man har en Englandsresa inplanerad.

The Queen of England and I carry the same umbrella!

Comments

  1. Ett sånt paraply har jag alltid velat haft, blir så sur när det liksom ”regnar in” med ett vanligt paraply.

  2. Jättesnyggt och elegant. Ett sådant måste jag nog önska mig.

  3. Åh så fint! Jag hade ett sådant med gul kant när jag var liten som jag ääälskade! Skulle gärna vilja ha ett igen… 🙂

  4. Vilket bra paraply. håller med Tina om att det är jobbigt när det regnar in, när man använder ett vanligt paraply.

    Får kolla in på NK någon dag i veckan, hoppas att det inte är för dyrt bara.

