Fröken rosa recenserar: Clinique 7 Day Scrub Cream

Min tub med 7 Day Scrub Cream är, sorgligt nog, på upphällningen (och jag har klippt av den för att få ur det sista), men det lär bli ett nyinköp av den här toppenpeelingen. Formulan är krämig och skrubbkornen inte alltför riviga, så jag skulle tro att även personer med känslig hy kan använda denna. Min hy känns len och mjuk efteråt, utan att vara uttorkad, och skrubben efterlämnar heller ingen läskig hinna på huden.

Jag har tagit fasta på namnet och använt skrubben nästan varje morgon i duschen, bara för att jag gillar känslan så mycket, så min tub hade antagligen räckt längre om jag hade sansat mig en smula, men drygt två månaders användning fick jag ur tuben på 100 ml. Helt okej, tycker jag.

Pris: 255 kr på Kicks, 211 kr hos Vivamondo (tillfälligt slut dock), 209 kr hos Donna Beauty.
Betyg:

Comments

  1. Denna är en long time darling hos mig också. Grymt bra på alla sätt!

  2. 7 day är även en av mina favoriter. Jag använder den också på fuktig hud även om den faktiskt kan användas helt utan vatten. 🙂

  3. Den låter väldigt bra 🙂

