Fröken rosa recenserar: Matrix Amplify-serie

Jag väljer oftast volymschampo till mitt fina, nordiska hår, och medan andra märken lovar runt och håller tunt, lyckas Matrix tillföra både volym, fyllighet och stadga.

Schampot tycker jag är ett klassiskt volymschampo, det tvättar rent och gör att mitt hår känns lite strävt direkt efter jag har sköljt ur det. Balsamet är lätt men krämigt, och gör håret lätt att reda ut. Inga konstigheter!

Min favorit i serien är ThickLift Liquid Volumiser, en vårdande leave-in treatment som stärker håret samtidigt som den skyddar mot värme från hårtorken, och gör håret fylligt och blankt. Gelén är drygt som tusan – jag tar en klick stor som en 50-öring – och kommer räcka läääänge.

Produkterna doftar precis som Finesse-schampot (minns ni?) jag hade när jag var yngre, och jag älskade den doften. Härligt med en throwback till 80-talet!

Pris: Varierar beroende på inköpsställe, men lite drygt en hundring för schampot och balsamet, och 120-130 för efterbehandlingen. Finns hos frisörer också, men då skulle jag tippa att det blir lite dyrare.
Betyg:

Comments

  1. jag håller med att serien fungerar bra, men när jag använder denna produkter varje dag, då blir håret fet 😦 darför måste man använda det varje 2-3 dagar och ha något annat i mellanrum..jag avstår..

