Återfunnen favorit

Jag flyttade till min nuvarande lägenhet i januari, och trots att det nu är augusti har jag fortfarande inte riktigt kommit i ordning. Vad kan jag säga, det är en stor lägenhet… I alla fall så rotade jag i en av lådorna i går och hittade en gammal favoritparfym,som jag blev väldigt glad att återse!

En av huvudingredienserna i Blush är jasmin, en ingrediens som jag tycker luktar kattpiss om man tar för mycket, så jag brukar vara lite försiktig när jag sprutar på mig Blush. Övriga ingredienser är fresia, bergamott, mysk och sandelträ, och doften ger i allmänhet ett lite pudrigt intryck.

Jasmine can be hard to get right in a perfume, if you overdo it you’ll end up smelling like cat pee.

Comments

  1. Alltid kul att hitta sina gamla favoriter 🙂

    Synd att parfymer är så dyrt. Har hittat min nya favoritdoft från Dior, men den är alldeles för dyr för mig just nu 😦

    Älskade den doften… Lade upp den på min önskelista på bloggen, ifall jag minns rätt.

    Har ingen parfym längre… saknar det…

