5 favoriter: ögonpenslar

Jag har antangligen fler penslar och borstar än jag behöver, men de här fem är de jag använder i princip varje dag.

1. MAC #208: Snedskuren pensel som jag använder till ögonbrynen. Den är liten, smal och tunn, vilket gör den idealisk till mina bryn. Kan användas till eyeliner också, men det har jag aldrig provat.

2. MAC #272: Snedskuren, lite fluffigare pensel. Den här packar jag färg på ögonlocket med, eller i globlinjen. Ett måste när jag sminkar mig.

3. MAC #224SE: Mjuk, lite sladdrig pensel som följde med i ett kit jag köpte för massor av år sedan. Älskar den till globlinjen eller för att sudda skarpa linjer.

4. MAC #217: Stor, fluffig och min absoluta favorit. Det blir alltid ett perfekt resultat med #217!

5. Shu Uemura 5F: Min eyelinerpensel, bästa jag haft. Skulle gärna investera i fler penslar från Shu Uemura, men de är ju så dyra…

A few of my favourite brushes.

Comments

  1. Jag älskar min 217 också, den är otroligt bra till många saker! Funderar på att köpa ett litet kit med borstar från MAC i jul eller om det kommer någon nu kanske och sen blir det nog något från Sigma också….

  2. 217 är så bra att jag faktiskt har två 🙂 Oftast brukar jag ha en till ögonskugga och en till Secret Concealer från LM! Den är heeelt perfekt till att lägga på concealer lätt 🙂

