Like This, Tilda Swinton

Parfymer tillhör inte ett ämne som jag brukar skriva om – inte för att jag inte gillar parfymer, tvärtom – utan för att jag inte kan så mycket om ämnet som jag skulle vilja. Shoppar parfymer gör jag dock gärna, och när jag läste recensionen av Like This, Tilda Swinton (ja, en ”kändisdoft”, men Swinton är inte vilken kändis som helst) hos The Scented Salamander kände jag direkt att det här, det är en doft helt i min smak!

Doftnoterna är mandarin, ingefära, vinterpumpa, immortelle, marockansk neroli, Grasse-ros, vetiver, heliotrop, och mysk. (Jag älskar heliotrop, jag ska plantera det på min balkong nästa sommar.) Låter som en ganska ”matig” doft, men enligt recensionen utvecklas den efter hand till rökigt ingefärste. Mums, säger jag, och hoppas att Like This, Tilda Swinton snart kommer till en parfymdisk nära mig.

Comments

  1. Äh, jag kan inte ett dyft om parfymer egentligen, men jag skriver om dem ändå. Jag vet att jag inte gillar mysk och att jag mest gillar lätta dofter. Håller på att testa mig igenom en hel drös med prover, idag skrev jag om parfym nr 17. Tror det blir sisådär 25 st innan jag tagit mig igenom alla prover jag har. Det är jättekul!

  2. Oj, jag skyr kändis parfymer som pesten men den där låter ju riktigt intressant 🙂 Måste hålla utkik i parfymdisken 🙂

