Fröken rosa recenserar: ACO Spotless Deep Cleansing Daily Face Wash

Nu på sommaren blir min hy lite fetare än normalt, och då vill jag gärna ha en rengöring som jobbar lite extra på djupet. Deep Cleansing Daily Face Wash ur ACO:s Spotless-serie är ett bra och prisvärt alternativ, som håller min hy fräsch, ren och mjuk utan att torka ut.

Produkten är parfymerad, vilket jag inte har något emot, men här luktar det lite skumt – som om man har försökt dölja kemikalierna istället. Kemikalierna, ja, eller vad man ska kalla dem: salicylsyra är den aktiva ingrediensen, som motverkar finnar och pormaskar, och dyker upp på sjätte plats i listan över ingredienser. Jag gillar som bekant exfolierande produkter, och även om syror inte har alltför stor verkan i cleansers, så känns det ändå att salicylsyran hjälper till att rensa döda hudceller från ytan.

Jag gillar cleansern tillräckligt mycket för att överväga ett nytt köp, men inte förrän nästa sommar då jag befarar att den är lite för stark för min torra vinterhy.

Pris: 62 kr på Apoteket.
Betyg:

Comments

  1. what´s the direction.?

