På jakt efter en ny nattkräm

En ny nattkräm står högst upp på min inköpslista nu, då den jag brukar använda – Swiss Pharmacy Caring & Nourishing Night Cream – är för tung för sommarvädret, och sedan vill jag gärna ha en med aktiva ingredienser som verkligen jobbar med huden. För tillfället använder jag ACO Spotless fettfria Blemish Treating Moisturiser toppat med Philosophys Hope in a Bottle i t-zonen, men då båda är på upphällningen har jag börjat leta efter alternativ. En väninna tipsade om Priori, vilket låter som ett spännande märke även om jag kanske är i yngsta laget för Priori.

Clinique har en nattkräm i sortimentet som jag är nyfiken på, en nattkräm som kompletterar min dagkräm Superdefense SPF 25 och den verkar onekligen lockande!

No matter how well you protect your skin, sun, stress and pollution bring daily damage. Now a potent moisturizer works overnight to deliver a unique complex of eight rapid and delayed-release antioxidants that defuse this free-radical activity. Helps keep skin strong and prevent visible signs of aging.

Har ni andra förslag så tar jag gärna emot dem, jag fick så bra hjälp senast när jag frågade om dagkräm!

Comments

  1. Tuben ser jättefin ut, det är också ganska viktigt, hihi!

  2. Jag kan varmt rekommendera ”A-creme”, en brun oansenliga glasburk för runt hundralappen på hälsokosten. Den är jätteskön och innehåller samma typ av A-vitamin som dyrare krämer. Den passar särskilt bra på sommaren eftersom A-vitamin är läkande på solskadad hud. Krämen funkar både till ansikte och kropp.

    På deras hemsida kan du beställa ett gratisprov:
    http://www.a-creme.com/

    Lycka till, hoppas att du hittar någon du gillar!

  3. skulle du kunna ge mig några billiga tips på nattkrämer? jag är väldigt torr i hyn och jag slarvar väldigt mkt med att sköta om mitt ansikte, men måste börja nu igen, och skulle behöva en bra men billig nattkräm, eftersom jag inte har så mkt till ekonomi, kramar.

    • Om du är väldigt torr rekommenderar jag krämen jag skrev om ovan, Caring & Nourishing Night Cream från Swiss Pharmacy. Den säljs på Medstop-apoteken och kostar 149 kr. Trots att jag har blandhy gillade jag den rejält, jag blev mjuk och len utan att känna mig flottig.

  4. Den allra bästa nattkärmen finns ju inte längre… (Hydra Boost från Cliniderm, http://skimmerskuggan.blogspot.com/2010/06/basta-nattkramen.html) Kanske kan Optimal strength vara ett alternativ? (http://skimmerskuggan.blogspot.com/2010/05/recension-optimal-strength-night-cream.html) Super rescue är inte heller dum! Jag har testat den, men inte hunnit recensera. Både den och Optimal Strenght är som sagt bra, men inte så bra som Cliniderms gamla… (sorry för flummigt svar, ca 28 gader på mitt kontor…)

