Fröken rosa recenserar: Lumene Time Freeze Revitalizing Cleansing Oil

En rengöringsolja är superb när det gäller att lösa upp smuts, fett och makeup och ger en oslagbar känsla av renhet när man följer upp med en vanlig rengöring. Det sistnämnda är kanske inte nödvändigt om man har torr hy, men min blandhy älskar djuprengöring varje kväll.

Lumenes Revitaling Cleansing Oil från Time Freeze-serien är ett mycket bra budgetalternativ till Dermalogicas lyxvariant Precleanse – jag skulle faktiskt säga att jag föredrar Lumene, just för det lägre priset och för att man får mer i flaskan. Doften går inte att jämföra med Precleanse, vars doft jag tycker är underbar, men det luktar heller inte frityrkök. Annars tycker jag att de är snarlika.

Drygt? Jajamän. Två pumpar räcker gott och väl till hela ansiktet. Jag älskar att massera in oljan och känna hur dagens smuts och stress formligen smälter bort mellan fingrarna. Min hy både känns och ser bättre ut!

Pris: 135 kr på bl a Åhlens.
Betyg:

Comments

  1. Vad kul med en recension av denna! Jag velar hela tiden mellan denna och Cliniderms…

    • Jag har aldrig lyckats hitta Cliniderms version, så det fick bli den här. 😉

  2. cranky says:

    Har läst tidigare recensioner om denna produkt, och sedan dess letar efter det. det verkar att vara problematiskt att hitta den 😦

  3. Jackie_Daniels says:

    Eftersom inte jag heller har lyckats hitta Cliniderms variant åker Lumenes upp på shoppinglistan nu när min Precleanse sjunger på sista versen. Dessutom älskar jag hudvårdsprodukter med pump!

  4. Ja, jag gillar också den. Tycker den är bra. Och lagom pris.

  5. Håller med, helt super!

Trackbacks

  1. […] bort makeup och smuts, därefter min vanliga cleanser. Min favorit är i vanliga fall Lumenes Time Freeze Revitalizing Cleansing Oil, men nu när den är på upphällningen tänkte jag prova Cliniderms variant, som jag vet att både […]

