Japonesque Touch Up Tube: snabbgenomgång

Ni var några som var nyfikna på det här lilla penselkittet från Japonesque, så här får ni en snabbgenomgång. Sammanfattningsvis kan sägas att jag gillar alla borstar förutom en – kommer till det strax – och skulle definitivt rekommendera kittet till resenecessären.

Uppifrån och ner:

  • Stor skuggpensel – mjuk och fluffig trots sin relativa litenhet. Bra om man vill lägga färg i globlinjen.
  • Liten skuggpensel – inte lika fluffig som storasyster, passar till sotning av skuggor och kajalpennor samt under ögat.
  • Concealerpensel – perfekt till krämiga concealers typ Benefits Boi-ing eller MAC:s Studio Sculpt, mindre bra till tunnflytande concealers.
  • Eyelinerpensel – egentligen en concealerpensel enligt Japonesque, men jag tycker att den är ypperlig till min Fluidline. Lätt att få tunna, fina linjer.
  • Rougeborste – luktade blöt hund när jag tog den ur förpackningen och har fått tvätta den flera gånger för att bli av med lukten. Lite för hård för min smak, jag föredrar mjuka rougeborstar.
  • Kittet kostar 219 kr och finns i färgerna svart, rosa, rött och blått. Hos Eleven, så klart.

    Comments

    1. Detta verkar stämma med min uppfattning. Jag har gett ett likadant kit till min mamma, och nr jag kände snabbt på dem tyckte jag just att allt verkade bra utom rougeborsten.

    2. Jag håller nästan med – rougeborsten funkar bra till superpigmenterade rouge där man bara vill få upp yttepyttelite tycker jag. Lättare att bygga på lite i taget då.

      Men concealer/eyelinerpenseln – den har jag använt till läppstift! 🙂

    Trackbacks

    1. […] veckan gjorde jag en snabbrecension av det lilla penselkittet Touch Up Tube från Japonesque, och efter att ha använt penslarna hela […]

