EOTD: Idol Eyes Catastro-fuck

Jag hade förträngt hur mycket jag ogillar formulan på MAC-skuggan Idol Eyes när jag använde den i dagens sminkning. Nyansen är underbar, grålila med guldtrådar, men jag hatar verkligen Lustre-formulan. Den bara dammar och ger knappt någon färg, alltså blev det hela en epic fuck-up.

MAC Paint Pot Painterly
MAC Après-Ski (ögonbryn)
MAC Idol Eyes
MAC Parfait Amour
MAC Top Hat
MAC Shroom
MAC Phloof!
Isadora Perfect Shade Liner Charcoal
Maybelline The Falsies Mascara

Comments

  1. Du skämtar inte med Lustre-formulan alltså, varför ska den vara så?! Jag har världens tjusigaste midnattsblå i en holiday-palett (http://elmikas.blogspot.com/2008/06/mac-royal-assets.html) men den går knappt att använda! 😦

  2. Trist när skuggor inte håller den kvalitet man är van vid men jag tycker sminkningen ser fantastisk ut av bilderna att döma. 🙂

    • Tack, vad snällt! Det stör mig när jag har en plan för hur slutresultatet ska bli, och sedan tvingas frångå den planen.

  3. Jag tycker också att det ser fint ut, men det låter som en riktig strulskugga när du beskriver den.

  4. Verkligen jättefint!

    Jag ser att du använder MACs paint pots som grund. Får jag fråga hur du lägger på den? Jag kommer nämligen inte alls överens med den som jag har, men jag kanske gör något fel.

    • Jag lägger ett tunt lager från franskant till ögonbryn, sen trycker jag in skuggan ovanpå. Vilken Paint Pot använder du?

