Fröken rosa guidar till nätshoppar: Feel Unique

Namn: Feel Unique.
Märken: Bare Escentuals, Clarins, Decleor, Kérastase, L’Oreal Professionnel, Lancome, md formulations, Redken, St. Tropez, TIGI Bed Head, Yves Saint Laurent, m fl.
Frakt: Gratis!
Leveranstid: Min beställning råkade på något sätt hamna i Kanada innan den landade på mitt utlämningsställe, så det tog något länge än vad det borde.
Betalning: Kort.
Risk för tull: Butiken är baserad på Jersey, så risken finns.
Prisvärt: Ja. Jag betalade en hundring för ett resekit med Redkenprodukter.
Förslag till förbättring: Försök att skicka till rätt land?
Omdöme: Bra urval, gratis frakt, möjlighet att se priser i svenska kronor.
Rekommenderas: Ja.

Comments

  1. När du visade upp ditt resekit tänkte jag direkt att Där måste jag kolla in! eftersom priset var så lågt! 🙂

    PS: jag brukar också förväxla Redken med Revlon när jag skriver.. 😉

  2. Kommer inte ihåg ifall jag har frågat dig om hjälp angående: Vilket är det absolut bästa baslack och topplack som du har använt?

    • Jag är väldigt förtjust i lacken från Poshé. Baslacket funkar lite som en ridge filler, och topplacket torkar fort och ger en fin blank yta.

  3. Kollade lite på dina guider! Väldigt bra, tack så mycket. 🙂 Vill bara påpeka att Feel Unique är baserad på Jersey i Storbritannien och inte i USA, därav slipper man tullen.

    • Kanalöarna, dit Jersey hör, är inte med i EU och varor därifrån riskerar således att förtullas.

      • Jaha, det visste jag faktiskt inte. 🙂 Bra att veta!

        • Hittade det här på tullens hemsida.

          Kanalöarna
          Jersey, Guernsey, Alderney, Sark och Herm tillhör Kanalöarna som är en ögrupp i Engelska kanalen utanför Frankrikes kust. Öarna tillhör inte EU-området. Trots detta ingår de i EU:s tullunion, men inte i EU:s skatteområde. För varor från Kanalöarna måste du betala moms, men inte tull. Öarna Isle of Man och Isle of Wight ingår fullt ut i Storbritannien och du behöver därför varken betala tull eller moms.

