Fröken rosa recenserar: ACO Spotless Blemish Treating Moisturiser

Den här lilla flaskan kom till min räddning för ett par veckor sedan då min hy, och speciellt pannan, var lite bråkig. Daglig applicering, morgon och kväll, under min vanliga fuktkräm lyckades faktiskt läka utbrottet fortare än vanligt. Jag skriver under min vanliga fuktkräm, för BTM ger inte tillräckligt med fukt för att jag ska kunna ha den ensam, utan jag använder den istället som en behandlande produkt. Väljer man att göra så gäller det att inte ha på för mycket av gelén, då jag upplever att den vill ”rulla” av ansiktet när jag applicerar min dagkräm ovanpå.

Ska vi titta på ingredienserna?

Aqua
Alcohol Denat.
Propylene Glycol
Glycerin
Carbomer
Triethanolamine
Salicylic Acid

Fetthalt: 0%
pH: 5,2

Jag är inte världens bästa på att tyda ingredienslistor, men det borde ju vara positivt med såpass få, eller? Hur som helst gillar jag Blemish Treating Moisturiser skarpt,och kommer absolut att köpa igen när flaskan är slut.

Pris: 69 kr på Apoteket.
Betyg:

Comments

  1. Jag är inne på min andra förpackning nu. Om jag bara kunde komma ihåg att använda den mer regelbundet kanske den skulle lösa alla mina problem.😉

  2. Så bra att den funkade för dig också! Vi tycker precis likadant =)

