Fröken rosa recenserar: The Holy Mud Company Pumpkin Glycolic Mask

Min förkärlek för exfolierande masker är knappast någon hemlighet, så när jag läste om de olika maskerna från The Holy Mud Company visste jag att just den här skulle vara något för mig. Och se, det var den!

Först måste jag säga något om doften- ja, den är speciell, antingen gillar man den eller så gör man det inte. Jag gillar den och tycker att den påminner om pepparkakor. Jag vill också påpeka att färgen, som är vackert orangebrun, gärna fläckar av sig på textilier om man inte är försiktig, så skölj ordentligt!

Effekten då? Jo tack, den är finfin. Masken svider rätt rejält i början- och det står i instruktionerna att man ska vänja huden genom att öka på verkningstiden stegvis- men det går över ganska fort. Konsistensen är puréliknande, ungefär som något man hittar i barnmatsburkar, och lite tunn. Den torkar också mot slutet, så jag sprejar på lite av mitt källvatten från Avène då jag inbillar mig att det ska aktivera masken igen.

Efteråt känns min hy len och jämn, och lätt rosig. Jag älskar masken så mycket att jag skulle vilja använda den varje dag, men jag begränsar mig till de tre gånger per vecka som rekommenderas.

Pris: 240 kr, Eleven.
Betyg:

