Fröken rosa recenserar: Clinique Superdefense SPF 25 Age Defense Moisturizer

Jag älskar krämer med inbyggt solskydd, det sparar tid på morgonen och jag slipper kladda med en extra kräm ovanpå min vanliga. Superdefense för kombinerad/fet hy är idealisk för min hy på våren och sommaren då jag inte behöver lika mycket fukt som på vintern, men den är ändå såpass fuktgivande att jag inte får några torra fläckar eller känner mig stram i huden.

Konsistensen är lätt krämig och går fort att klappa in i huden. Solskyddet är fullt adekvat, jag var ute en hel dag i stark sol och blev varken röd eller fräknig, och bara det är värt ett högt betyg!

Pris: 335 kr på Heathrow, en hundring mer i butik.
Betyg:

Comments

  1. Jag instämmer =)

  2. http://www.youtube.com/watch?v=swftzB3O9iU <- Vill bara varna dig och andra som ser detta. Har köpt den här cremen från Clinique (superdefense spf25) och var så glad när den kommit, tills jag såg detta.. Nu ångrar jag mig enormt. Kram /Jennifer

