Fröken rosa recenserar: Maybelline The Falsies Mascara

Maybelline påstår att The Falsies ska ge volym och längd av lösögonfranstyp, och medan så givetvis inte är fallet går det faktiskt att jobba upp en hyfsad längd och volym. Jag är inte överdrivet förtjust i borsten som jag upplever som klumpig (jämfört med min favvomascara Masterpiece från Max Factor) men den fyller sin funktion, antar jag.

Mascaran ger inte någon böj över huvud taget, så här gäller det att böja fransarna ordentligt innan applicering. Annars vill i alla fall mina fransar bara stå rakt ut. Trots mina små invändningar tycker jag dock att The Falsies är en ganska bra mascara för priset, och skulle kunna tänka mig ett nyköp.

Pris: Vet inte det svenska priset, jag handlade mitt exemplar i London för £5.78.
Betyg:

Comments

  1. Låter inte helt dumt. Framförallt gillar jag ditt kollage och de snygga färgerna =)

