SPF!

Idag har jag varit ute och shoppat lite på Söder, och eftersom solen sken skoningslöst smorde jag noggrannt in min blåvita lekamen med SPF 50 innan jag vågade mig ut.

Minesol Triple Defense från RoC är, i mitt tycke, för kladdig för att jag ska vilja ha den i ansiktet – den efterlämnar en lite otäck hinna som inte skulle funka under min foundation – men på kroppen är den helt okej. Just hinnan gör dock att jag gärna vill byta ut den mot solskydd från Vichy. Några förslag?

Comments

  1. Visst doftar den ganska obehagligt också?

  2. Jag har Eucerins Sun Fluid Mattifying Face SPF 50 (eller ja, något sådant heter den, en liten förpackning) som jag köpte på apoteket, fungerar super under foundation.

    • Jag formulerade mig lite otydligt- jag menade för kroppen. Jag har redan solskydd för ansiktet. Men tack för tipset!

