Fröken rosa recenserar: Swiss Pharmacy Cleansing Gel

Jag var ganska kritisk mot produkternas utseende när jag fick det här utskicket, men om man undantar det så är det här en riktigt, riktigt bra rengöring. Så bra att den, helt otippat, har blivit en ny favorit!

Gelén för normal/blandhy är oparfymerad och har således samma halvsunkiga doft som alla oparfymerade produkter har – jag är kanske i minoritet här, men jag föredrar absolut parfymerade produkter – så det gäller att inte andas in för mycket genom näsan när man tvättar ansiktet. Det, ihop med formgivningen, är de enda invändningar jag har, för i övrigt älskar jag gelén. Min hy blir mjuk och len och inga torra fläckar, blemmor eller tilltäppta porer har dykt upp sedan jag började använda den. Den går också att använda runt ögonen utan att det svider, men den biter inte på full ögonmakeup så där är det bäst att komplettera med en separat remover. Snudd på full pott, med andra ord!

Pris: Oslagbara 55 kr hos Medstop.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. makeuponista says:

    Vad trevligt med en billig rengöring som fungerar! Den ska jag lägga på minnet =)

  2. Sminkhörnan says:

    Härligt. Har läst på ett par ställen nu att denna är värd pengarna. Får nog bli ett test sen när jag får slut på sånt hemma =)

  3. Budget är bra! Men det var ju ingen snygg förpackning att ha synlig.. Får kika in på medstop i veckan!

  4. Jag fick också en hemskickad som jag gav till maken eftersom jag är en riktig torris. Han är också jättenöjd och tycker att den är i klass med de dyrare märken som han brukar använda. Själv testar jag nattcremen för torr och känslig som jag efter en vecka också är helnöjd med. Jättekul med bra budget!

    • Jag gillar också nattkrämen, tycker att den är över förväntan faktiskt.

  5. Jag måste erkänna att jag blev skeptisk när jag först såg produkterna, men nu blir jag också sugen på att prova!

Trackbacks

  1. […] Fröken Rosa har en ny budgetfavorit. Jag vill också prova! […]

  2. […] bra för de med känslig hy – men luktar inte så där läskigt ”oparfymerat” som rengöringsgelén gör, vilket är ett stort plus. Ett annat stort plus, för mig i alla fall, är att den inte tycks […]

  3. […] hår som jag ska testa – jag gillade hudvårdsprodukterna från Medstop som jag testade förra året, så förväntningarna är […]

