Swiss Pharmacy

Efter mycket strul från budfirmans sida – som inte verkade vara de vassaste knivarna i lådan – fick jag idag mitt utskick från Swiss Pharmacy. Ni har redan läst all info hos LGB och P’ssion, så jag tänker inte tråka ut er med det. Ska vi kika lite närmare på vad jag fått istället?

Rengöringsgel för normal/blandhy, Mjukgörande hudkräm samt Caring & Protecting Night Cream.

Första intrycket är att förpackningarna känns otroligt billiga och osexiga. Min handtvål från Willys är snyggare formgiven! Dock är jag inte så ytlig att jag dömer hunden efter håren, så jag ger produkterna en chans.

Jag har inte fått några prisuppgifter, eller releasedatum, men jag tror att produkterna ska finnas ute i Medstop-apoteken nu.

Comments

  1. Känner igen mig. Har dock efter mycket om och men fått en avi jag tror är för dessa. Håller tummarna.

    • Jag fick ingen avi, jag var tvungen att ringa upp och be dem leverera till mitt jobb istället, då jag inte är hemma före halv fem på eftermiddagen. Trots mina instruktioner att chauffören skulle lämna paketet till mig personligen, hade vederbörande bara ringt på och ställt av paketet. Jag hittade det dagen efter i korridoren. Detta ledde till ett mycket argt samtal till budfirman där jag skällde ut dem efter noter. Inkompetent, uselt och oprofessionellt var några av orden jag använde.

  2. Jag såg dem på ett apotek igår, det vid Kopparmärra i Gbg. Fick t o m småprover på rengöring och den mjukgörande krämen du har där på bilden.

  3. Jackie_Daniels says:

    Med avskaffandet av apoteksmonopolet hade jag ju hoppats att det skulle lanseras poppigare produkter än dessa sovjettrista hudvårdsprodukter. 80-talets Konsum ringde, de ville ha sina blåvittprylar tillbaka.

