Fröken rosa recenserar: Natuvive Pomegranate Hydra Shampoo och Conditioner

När jag stod i duschen för bara en stund sedan och tvättade håret med just de här produkterna, slog det mig att jag inte recenserat dem – jag har glömt bort, helt enkelt. Inte för att det inte är bra grejer, för det tycker jag att det är, men kanske för att de saknar det där lilla extra?

Produkterna är ämnade för normalt hår som behöver fukt, och medan jag föredrar volymschampo till mitt fina hår, använder jag ändå gärna Natuvive i kvällsduschen. (Jag duschar två gånger om dagen, på morgonen och på kvällen.) Mitt hår, som lätt blir platt om jag inte stylar det, blir blankt och fluffigt och ser faktiskt ganska hyfsat ut fast jag inte fönar det.

Jag upplever produkterna som dryga. Visserligen går det inte åt några mängder till mitt korta hår, men här räcker det med en liten klick för att få upp massor med lödder. Jag älskar löddrande schampon, det känns inte rent annars. Doften i sig är inget jag direkt förknippar med granatäpple, men trevlig och fruktig. Jag kan inte uttala mig om den sitter i längre tider, men jag känner doften på min kudde när jag vaknar på morgonen.

Jag sätter en trea i betyg, då jag tycker att det är bra budgetprodukter om man inte har högre krav än god doft och blankt och fluffigt hår.

Pris: 69 kr styck.
Betyg:

Produkter utskickade för recension. Mina åsikter är mina och har inte påverkats av tredje part. Se gärna min policy för mer information.

Comments

  1. ACO ligger ju bakom så det är förvånande om de inte skulle vara bra. Hade varit intressant att se INCI-listan (innehållsförteckningen) på dessa

    • Schampo:

      Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, PEG-4 Distearyl Ether, Glycerin, Distearyl Ether, Dicaprylyl Ether, Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyl Trimonium Chloride, Canola Oil, Panthenol, Punica Granatum Seed Extract, Hydrolyzed Silk, Sodium Chloride, Sodium Citrate, Citric Acid, Phenoxyethanol, Dehydroacetic Acid, Benzoic Acid, Potassium Sorbate, Parfum.

      Balsam:

      Aqua, Cetearyl Alcohol, Betaine, Glyceryl Stearate SE, Behenamidopropyl Dimethylamine, Glycerin, Panthenol, Canola Oil, Punica Granatum Seed Extract, Hydrolyzed Silk, Lactic Acid, Citric Acid, Phenoxyethanol, Dehydroacetic Acid, Benzoic Acid, Potassium Sorbate, Parfum, C1 47005, CI 14700, CI42090.

